9 Ağustos 2016 Salı

Ben Nye Translucent Pudra


Herkese Merhaba! Bugün size benim için modası geçmeyen Ben Nye Translucent Pudralardan bahsetmek istiyorum. Bir çok markanın ürüne benzer nitelikte transparan pudraları var ancak ben bu markanın pudrasını daha çok beğeniyorum.
Kim Kardashian tarafından ilk meşhur edildiği zamanlarda hep bronz, esmer ya da kavruk tenli hatunlar için uygun izlenimi yaratmıştı bende. Sonra araştırınca her ten rengine sahip hatuna uygun renklerde üretildiğini görmüştüm.

Gelelim ürün özelliklerine:

1.Ambalaj: Ürün gayet basit, plastik kavanozdan bir ambalaj içerisinde ve Türkiye'de  85g ve 42g olmak üzere iki farklı gramajda satılıyor. Ben genelde 85g olanı tercih ediyorum. Daha ekonomik oluyor :)



2. Ürün Özelliklerine Şöyle Bir Bakalım: Bu pudralar makyajda aydınlık ve mat bitiş elde etmek için kullanılan, ipeksi dokuda pudralardır. Transparan pudra niteliğinde olup çok hafif renklendirilmiştir.

3. Ürünün İçeriğindeki Parabenler ve Paraben Konusuna Şöyle Bir Bakalım: Ürün içeriği ambalajın hemen ön yüzünde yer alıyor. Ürün içerisinde Butyl Paraben, Methyl Paraben ve Propyl Paraben mevcut! Paraben konusu hala tartışmalı bir konu ve aslında ben de aldığım ürünlerde bulunmamasına dikkat ediyorum. Tek göz yumduğum ürün bu pudra diyebilirim. 
Parabenler insan vücudunda östrojen hormonuna benzer davranış sergiliyor. Ancak bu etkileri ilgili hormonun gösterdiği etkinin 1/1000'i ile 1/10.000.000 'u kadar. Yani Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığımıza göre bu maddeler ürünlerin içinde çok düşük dozlarda kullanıldığı ve yukarıda bahsettiğim etki oranları çok düşük olduğu için tam olarak 'kanserojendir' denemiyor! Zaten bu maddeler vücuda girdikten bir süre sonra idrar ile atılıyor. Ayrıca kozmetikten vücudumuza girmese de bir çok çevresel etki ile maruz kalabiliriz deniliyor.
Peki ne amaçla kozmetik ürünler içinde yer alıyorlar? Parabenler kozmetik ürünlerde bakteri oluşumunu önleyen ve ürünün raf ömrünü uzatan maddelerdir. Ambalajların üzerinde, satın aldığımız tüm ürünlerin, kremlerin kullanma süresi açıldıktan sonra 12-36 ay arası olarak belirtiliyor. Elbette ki bu süreyi sağlamak için bir çok kimyasal madde ilave ediliyor. Üstelik son dönemde ürünlerin üzerine kocaman, koyu puntolarla 'PARABEN FREE' yazısı yazılıyor ki bu da bir satış- pazarlama taktiği. Neticede ürünün uzun süre dayanması ve yüzümüzde, gözümüzde üründe bakteri, mantar oluşumuna bağlı yara-bere oluşmasını önlemek için illa ki başka kimyasal maddeler katılıyor. Bunlar şu an gündemde olmasa da şahsen bu maddelerin aynı işlevleri gerçekleştirmek için parabenlerin türevi, intergrali niteliğinde olduğuna  inanıyorum! 

4.Benim Kullandığım Renklere Bir Bakalım :  Ben beyaz tenli bir hatun olarak Banana ve Pretty Pink renklerini kullanıyorum. Ürünlerin görünümü ve kolumdaki duruşu aşağıdaki şekilde.






5. Ürün Nasıl Kullanılır? Ürünü makyaj bitiminde, pudra fırçası yardımı ile göz altlarıma, çeneme ve alnıma uyguluyorum. İpeksi, göz alıcı bir görünüm sağlıyor.

6. Ürünü Nasıl Buldum?
Bu sorunun yanıtına gelince ise 'bence güzel'. 10 üzerinden puanlayacak olursam 8 alır. 2 puanı paraben nedeniyle kırdım :) 
-Hafif dokulu ve sürülmesi çok kolay.
-Mat bitişli ve ipeksi yapıda.
-Cilde hoş bir parlaklık ve tazelik veriyor.

7. Ürünü Nereden Bulabilirim?
Ürünü http://www.bennye.com.tr adresinden temin edebilirsiniz.

  
Sevgiyle kalın

Fulya (Kozmetikseruvenim)

1 yorum: